Posiadanie rozpoznawalnej witryny www obliguje do jej efektywnego pozycjonowania w przeglądarkach, żeby była widoczna dla odbiorców i miała niezachwianą rangę. Bany i filtry Google mogą zostać założone na portal, kiedy firmowa strategia powoduje naruszenie reguł profesjonalnej optymalizacji. Przyjrzyjmy się, co zrobić, kiedy zajdą tego typu okoliczności.
Czy filtry i bany Google są groźne dla strony internetowej?
Ban od Google oznacza najgorszy wymiar kary, jaki może spotkać portal w sieci. Jest to bezwzględne zlikwidowanie jej ze stron przeglądarki Google, co w gruncie rzeczy realnie utrudnia funkcjonowanie firmy. Po zbanowaniu portalu wskaźnik naszych klientów drastycznie spadnie, gdyż 90% odbiorców stosuje tylko Google. Natomiast nałożenie filtra obniża pozycję witryny w rezultatach wyszukiwania, co też niekorzystnie wpływa na klikalność witryny. Istnieją nakładane bezpośrednio przez pracowników Google filtry ręczne i generowane automatycznie przez specjalne oprogramowanie filtry algorytmiczne.
Czy da się usunąć bany i filtry Google?
Nie zapominajmy, że bany i filtry Google zakładane są np. za stosowanie przesadnej ilości linków promujących naszą witrynę www lub uciekanie się do tzw. spamu w celu jej pozycjonowania. Żeby pozbyć się bana od Google trzeba wcześniej prześwietlić jego przyczynę. Warto zaangażować w tym celu fachową firmę SEO, która kompleksowo upora się z problemem. Proces może niestety potrwać nawet 6 miesięcy, należy więc uzbroić się w cierpliwość.