Co to są filtry Google?
Filtry Google to rodzaj kary nakładanej na strony internetowe, które naruszają ustalone przez Google wymogi dla webmasterów. Istnieją dwa typy kar – filtr ręczny albo filtr algorytmiczny. Filtry ręczne nakładane są przez osoby pracujące w Google Webspam Team, natomiast algorytmiczne nakłada sam algorytm Google.
Wpływ filtrów Google na pozycję w wynikach wyszukiwania
Najczęściej spotykanymi konsekwencjami filtrów Google jest obniżenie się strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w wyraźny sposób łamią wytyczne Google mogą być nawet całkowicie wyrzucone z ich wyników. Filtry ręczne Google nakładane są z reguły na miesiąc, a filtry algorytmiczne do momentu, kiedy strona będzie zaakceptowana przez roboty sieciowe. Oczywiście również , gdy mowa jest o filtrze ręcznym, warunkiem nieprzedłużenia kary jest dostosowanie strony do wytycznych. Najczęściej spotkać możemy się się z filtrami Google nie zezwalającymi na osiągnięcie dobrych wyników w wyszukiwarce lub pogarszającymi dotychczas uzyskiwane pozycje.