W ostatnich latach przedmiot ekologii przeobraził się w jednym z nadrzędnych problemów, roztrząsanych arenie międzynarodowej. Nieuchronność modyfikacji naszych nawyków związanych z racjonalnym zużyciem zasobów Ziemi, pomału przenika do każdej sfery życia, również do świata marketingu. Teraz zarówno małe firmy, jak i ogromne koncerny, dążą do tego, by stać się eco-friendly. Swoją troskę o ochronę przyrody mogą one zademonstrować klientom w różnorodny sposób, m.in. przez użycie w działaniach marketingowych eko gadżetów reklamowych.
Ekologiczne gadżety reklamowe – z materiałów naturalnych i nie tylko
Eko gadżety to towary promocyjne, ale wyprodukowane z materiałów powtórnie przetworzonych lub łatwo degradowalnych. Są to też gadżety z naturalnych tekstyliów, które można stosować na co dzień i których właściciel nie pozbędzie się zbyt szybko. Sprawia to, iż korzystanie z nich w niewielkim stopniu wyrządza szkodę naturze. Do grupy eko gadżetów reklamowych kwalifikuje się również te towary, które wykonane są z polipropylenu (PP). Mimo, iż to polimer, bez trudu poddaje się on przetworzeniu, z kolei kiedy staje się to już niemożliwe, w czasie jego rozpadu nie są wydzielane szkodliwe gazy.
Ekologiczne gadżety promocyjne – co oferują hurtownie?
Można sądzić, że w ofercie producentów rzadko napotyka się szeroki wybór ekologicznych gadżetów. Takie założenie jest błędne. Już sama oferta odzieży reklamowej jest ogromna – można wykonywać nadruki na koszulkach z bawełny organicznej, w rozmaitych krojach (męskich, damskich i dziecięcych), a także w licznych barwach. Grafiki reklamowe nanoszone są na bawełniane czy płócienne torby, dostępne nie tylko w formie popularnych toreb na ramię, ale też np. workowych plecaków. Pozostałe modne gadżety tego rodzaju to niewątpliwie długopisy, które mogą być wytworzone ze zrolowanego papieru lub z bambusa, ekologiczne puszki z biodegradowalnego polilaktydu, saszetki, jak również papierowe pojemniki na gorące napoje.