Link building poprzez PBN – postaw na wizytówki NAP i artykuły z canonicalem

Internetowe strony Marketing i reklama Usługi

Na https://pbnmarket.pl poznasz korzystną ofertę private blog network.

Aby konsument odnalazł twoją działalność powinieneś nie tylko złożyć firmową stronę www, lecz również zatroszczyć się o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest treść strony oraz to czy systematycznie dodawane są do niej nowe rzetelne i przydatne dla odbiorcy informacje. Lecz nie wolno też zignorować tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków wiodących do strony. Jedną ze strategii link buildingowych jest korzystanie z PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.

Private blog network – łatwe pozyskiwanie dużej liczby zdywersyfikowanych linków

PBNy są prywatne, bowiem są budowane a następnie kierowane przez jeden podmiot (przeważnie przez agencję SEO lub sporą agencję marketingową), który kontroluje jakość publikowanych tam artykułów. Prywatne sieci serwisów są zwykle używane jako jeden z elementów szerokiej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, bo najlepsze rezultaty ich zastosowania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które są należycie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci serwisów nie tylko dają możliwość utworzenia znacznej liczby linków przychodzących do witryny, ale również na ich zróżnicowanie, co jest korzystnie oceniane przez wyszukiwarki. Za wadę PBNów można uznać to, że ich wykonanie to spory koszt, a później trzeba przeznaczać niemało godzin na zachowanie ich na właściwym poziomie.

Publikacje z linkiem kanonicznym oraz wizytówki NAP, czyli jak wykorzystać potencjał PBN

Prywatne sieci serwisów bardzo dobrze zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można za ich pośrednictwem zamieszczać sponsorowane artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to NAP? To niejako każda publikacja w sieci, gdzie dodane są podstawowe dane kontaktowe firmy – jej pełna nazwa, adres e-mail lub telefon i adres. Przykładowo, wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim również profil w ogólnodostępnym rejestrze biznesowym, strona w mediach społecznościowych czy artykuł, w którym umieszczono firmowe dane teleadresowe.

Następna skuteczna metoda wykorzystania możliwości PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów z podaniem odnośnika do źródła treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tej sytuacji algorytmy wyszukiwarek zazwyczaj oceniają wyżej wartość pierwotnego artykułu, gdyż napotykanie odnośniki do niego na różnych blogach w sieci rozumieją jako dowód, że pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane zostały użyteczne, godne uwagi informacje. Artykuły z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), gdzie liczy się zdobycie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych w szczególności z medycyną, doradztwem prawnym, aktualnymi informacjami i doradztwem finansowym.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO