Pozycjonowanie long tail, lokalne i okresowe

Internetowe strony Marketing i reklama Usługi

Pozycjonowanie Krakow - więcej szczegółów o tej usłudze znajdziesz tutaj

Funkcjonują trzy główne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W takim pozycjonowaniu najistotniejsze jest połączenie frazy z nazwą danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się przede wszystkim:
– miasto (np. “fizjoterapeuta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep odzieżowy Sadyba”)
– państwo (“akademia muzyczna Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze zda egzamin w działaniach dla przedsiębiorstw lokalnych, które adresują swoje produkty tylko do klientów rezydujących na konkretnym obszarze. Taki sposób pozycjonowania jest stosowana także wtedy, gdy firma ma mały budżet na reklamę i nie może konkurować na frazy niezawierające dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “nauka gry na fortepianie“, to “nauka gry na fortepianie Kraków”.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Drugi rodzaj pozycjonowania to odpowiednie i sprawdzone rozwiązanie dla posiadaczy niewielkich budżetów na reklamę. Dzięki należytemu dobraniu fraz, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z wybraną branżą, ale także stawki za reklamę w Google Ads mocno się obniżą. Pozycjonowanie Long Tail oznacza również dużo niższą konkurencję. Kluczowe jest także to, iż rośnie tendencja do wpisywania dłuższych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to np.:
– smartfon Huawei Y7 niebieski,
– buty sportowe Adidas Hard Court białe sklep online,
– golarka Eldom MT500 czarna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo istotne zwłaszcza dla sklepów działających w sieci. Za pośrednictwem tego rodzaju fraz, sklepy mające w swojej ofercie bardzo obszerny asortyment produktów mogą efektywniej piąć się na wysokie pozycje w Google.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni wyjątkową funkcję przed okazjonalnymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Ojca, koncert popularnego piosenkarza czy Zielone Świątki. Ten wariant pozycjonowania jest szczególnie skuteczny, jeżeli popularna w danym czasie fraza zostanie znaleziona i użyta odpowiednio wcześniej. Zwykle pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze gastronomii i turystyki. W większości wypadków powinno się zacząć je na osiem do dziesięciu tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, żeby Google zdążyło zaindeksować nową bądź zmodyfikowaną treść strony internetowej.

Dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]