Twoja firma w internecie – jak znaleźć dobrą agencję SEO?

Marketing i reklama

Firmy SEO - pomoc na wyciągniecie ręki.

Firmy lub właściciele sklepów internetowych, którzy marzą o tym, żeby pojawiać się na najlepszych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania, mogą to osiągnąć na co najmniej trzy sposoby. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to podejmowanie działań samodzielnie. Nie dysponując rozeznaniem w problematyce SEO i nie obserwując systematycznie informacji o zmianach w algorytmie Google, trudno postępować właściwie i – najważniejsze – skutecznie. Druga droga to zatrudnienie na etat wprawnego SEOwca, niemniej jednak nie każda firma może sobie na to pozwolić powodu braku budżetu. Trzeci sposób to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Budżet wygospodarowany na zadania agencji SEO można dostroić do możliwości finansowych zlecającego. Plusem współpracy z agencją SEO jest to, że pomijając specjalistów od SEO w zatrudnione są tam również eksperci od kodowania, kreatywnego pisania, grafiki oraz kampanii Google Ads, którzy służą merytorycznym wsparciem w tych obszarach.

Dobra firma SEO opracowuje spersonalizowaną ofertę dla każdego klienta

Agencji SEO w naszym kraju jest mnóstwo. Na co zwrócić uwagę w toku szukania podmiotu, która poprawi naszą widoczność w SERPach? Radzimy wybrać agencję, która funkcjonuje na rynku od kilkunastu lat. Liczba firm SEO, a także tych reklamowych oraz kreatywnych, z każdym rokiem wzrasta, co nie zawsze gwarantuje należytą jakość usług. Wybierając agencję, która istnieje od około dziesięciu lat, można mieć zaufanie, iż posiada ona spore doświadczenie i może w każdej chwili pochwalić się interesującym portfolio swoich dotychczasowych prac. Na stronach agencji SEO częstokroć obecna jest zakładka z prezentacją tzw. „kejsów”. Zanim podpisze się umowę warto przeczytać studia takich przypadków, aby samemu wstępnie zobaczyć, jakich rezultatów można się spodziewać po danej agencji, jak również to z jakimi branżami miała do czynienia i jakie problemy udało jej się rozwiązać. Dobra agencja SEO to taka, która pracuje transparentnie: zawiadamia o planach prac na zbliżające się tygodnie, ale także przekazuje raporty z przeprowadzonych działań i ich rezultaty.

Kolejny ważki aspekt to personalizacja oferty i dostrojenie strategii prac do potrzeb działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeśli agencja SEO na chęć współpracy odpowiada w kilka minut, a oferta wygląda jak sztampowy szablon, należy traktować to jak znak ostrzegawczy. Po otrzymaniu zapytania pracownik kompetentnej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, żeby dopytać o dodatkowe informacje o firmie, nieodzowne do utworzenia dla niej pełnej oferty. Chodzi o dane, których nie można znaleźć samodzielnie online, jak np. informacja o prowadzonych uprzednio działaniach SEO czy o ważnych dla klienta towarach czy usługach, które zamierza wypromować.

Rozliczenie za rezultaty – czy to korzystny model rozliczenia z agencją SEO?

Z nieufnością warto podejść do agencji SEO, które oferują współpracę z zapłatą za uzyskany rezultat. W takim modelu klient rozlicza się z firmą SEO dopiero wówczas, gdy frazy kluczowe uzyskają określone w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do Top10 czy też do Top5). To wciąż często napotykany rodzaj rozliczeń, lecz wiąże się ze sporym zagrożeniem – można wszak osiągnąć błyskawiczny efekt łamiąc reguły ustalone przez Google. Nieprzerwanie modyfikowany algorytm również nie ułatwia dotrzymania obietnic składnych zleceniodawcy, z tej przyczyny dobra firma SEO nigdy nie gwarantuje zdobycia konkretnych efektów. Co do ceny za usługi agencji SEO, to rzadko bywa ona stała – z reguły w pierwszych tygodniach po zawarciu umowy niezbędne jest zaangażowanie większego budżetu, aby wykonać dokładny audyt SEO, a później zrealizować wszelkie przedstawione w nim zalecenia. W kolejnym okresie współpracy, gdy strona klienta zostanie już zoptymalizowana, wydatki na działania są o wiele niższe.

Dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]